Projecten

Business to business

Business to business

Ziekenhuizen, privé klinieken en ambulancediensten

Ziekenhuizen, privé klinieken en ambulancediensten

 

 

 

 

 

 

Propositiemanagement: medische hulpmiddelen – strategische en financiële positie – apotheken – farmaceutische groothandel

Een bijdrage geleverd aan de totstandkoming van een wervelplank met een innovatieve drukverlagende matras

Het idee voor deze innovatieve wervelplank is ontstaan nadat veel traumapatiënten klaagden over het gebrek aan comfort van de harde plank. Veel ziekenhuizen schreven een protocol om de patiënt snel van de plank te halen en sporadisch werd zelfs melding gemaakt van doorligplekken. Wat is dan logischer om het oppervlak van de plank zachter te maken, zonder de goede eigenschappen van de plank te veranderen. Peter R.G. Brink, hoogleraar chirurgie/traumatologie Maastricht Universitair Medisch Centrum, is de uitvinder van de nieuwe wervelplank.

Product- en marketingmanagement voor een organisatie die zich richt op seniorendiensten.

Marktonderzoek productinnovaties in combinatie met kostenbesparingen
Mogelijk voor elk bestaand, aan te passen of nieuw te ontwikkelen medisch hulpmiddel. Er wordt door de leverancier samengewerkt met diverse partners met ieder hun eigen deskundigheid. De productie van de hulpmiddelen wordt uitbesteed aan nauwkeurig geselecteerde fabrikanten in het verre oosten die met de hoogste kwaliteitsnormen werken.

Productmanagement ad interim
(Door)ontwikkelen van het assortiment en concepten, inkoopactiviteiten, coaching en ondersteuning van medewerkers bij verschillende leveranciers van medische hulpmiddelen.

Synergietraject koppeling facilitaire producten en medische hulpmiddelen
In kaart brengen van de verschillende mogelijkheden om door te groeien met een pakket medische disposables naast het uitgebreide pakket facilitaire disposables in opdracht van een (beursgenoteerde) groothandel.

Het vermarkten van het concept Verzorgend Wassen
Aan de wieg gestaan van deze innovatie in zorgland en verschillende grote en minder grote leveranciers geholpen bij het innemen van een hen passende marktpositie. Mede daardoor een uitgebreide kennis van deze materie opgedaan. Het blijft interessant om te ervaren dat iedere individuele leverancier haar eigen (on)mogelijkheden heeft en kan benutten.

Specialist in Basiszorg
De synergie van verschillende basiszorgproducten benutten en uitdragen. Van verkoop van losse producten naar het samenvoegen van producten en deze vervolgens aanbieden aan zorgorganisaties als compleet verzorgingspakket voor de basiszorg van zorgvragers. Aangevuld met (online) trainingen hoe dit verzorgingspakket goed in te zetten. Vervolgens het bedrijf presenteren als specialist in basiszorg.

Online communicatie- en producttrainingen
Het bedenken, maken en vermarkten van online communicatie- en producttrainingen in samenwerking met detrainingen.nl. Onze vernieuwende aanpak staat garant voor een aanzienlijke kostenbesparing en uitstekende resultaten.

Klankbord voor (startende) ondernemers
De meeste ondernemers weten doorgaans snel goede adviseurs te bereiken op financieel of juridisch gebied, zoals een accountant of advocaat. Maar het is aanzienlijk minder makkelijk een adviseur te vinden die naast de ondernemer staat en ook als ondernemer denkt. De meeste adviseurs zijn immers of specialistisch of denken vanuit een belang dat niet per definitie parallel loopt met dat van u als ondernemer. Vanuit De Zorgmarkt willen we juist wel de adviseur zijn die in de breedte meedenkt vanuit het belang van uw onderneming.

Conceptmatig en strategisch verkopen
Klanten willen oplossingen. Daarom adviseren en helpen wij u om over te gaan van transactionele verkoop op productniveau naar conceptmatige en strategische verkoop, waarbij uw producten onderdeel uitmaken van de oplossing die u biedt aan uw klanten. Doel is de klant helpen een prestatie neer te zetten die hij alleen niet zou hebben kunnen realiseren.

Verpleeg- en verzorgingshuizen. Verstandelijk beperkten zorg.

Verpleeg- en verzorgingshuizen. Verstandelijk beperkten zorg.

Thuiszorg- organisaties, hospices en andere zorgorganisaties

Thuiszorg- organisaties, hospices en andere zorgorganisaties

Implementatieprojecten, onderzoek en educatie Verzorgend Wassen
Binnen zowel cure- als care-zorgorganisaties het concept Verzorgend Wassen geïmplementeerd. Verzorgend Wassen heeft veel voordelen in vergelijking met de traditionele waskom-methode. Onderzocht is welke (financiële) voordelen behaald kunnen worden met Verzorgend Wassen binnen zorgorganisaties.

Conclusie: Verzorgend Wassen leidt, indien goedgeïmplementeerd en geborgd (continu proces) tot een vermindering van kosten en een betere of gelijkwaardige kwaliteit van zorg.

Inhoudelijke bijdrage geleverd aan het e-Learning-programma Verzorgend Wassen dat geaccrediteerd is door de V&VN (Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland).

Adviseur medische hulpmiddelen ad interim
Voor een grote zorgorganisatie samen met in- en externe professionals de inkoop van medische (zorggerelateerde) disposables in kaart gebracht en aangepakt. Resultaat: een efficiënt en goed werkbaar pakket tegen lagere totale kosten, een reductie van leveranciers en een goed werkend logistiek en administratief systeem.

Advertenties