Webshop vervangt apotheek en super

Foto: Telegraaf

Medicijnen en levensmiddelen zijn de sterkste stijgers in de top 5 van goederen die op internet worden gekocht (CBS).

Ruben Eg

DEN HAAG – Medicijnen en levensmiddelen zijn de sterkste stijgers in de top 5 van goederen die op internet worden gekocht. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over webaankopen in Nederland.

De onlineverkoop van medicijnen en levensmiddelen is sinds 2012 maar liefst verdubbeld. Van de consumenten die het CBS heeft ondervraagd, zegt 70 procent op internet wel eens medicijnen te hebben gekocht.

Bijna een op de vijf koopt online levensmiddelen. Ook de aankoop op internet van financiële producten, zoals verzekeringen, leningen en aandelen, zit in de lift.

De grote toename van ouderen die op internet spullen zijn gaan bestellen valt op. Van alle leeftijdsgroepen, is het aandeel online shoppende 65-plussers is de afgelopen jaren het meest toegenomen. Sinds 2012 steeg dit met 46 procent.

Van de consumenten van 25 tot 45 jaar doet 90% nu internetaankopen. Dit is 9% meer dan in 2012.

Senioren gaan vooral online voor de aankoop van boeken of tijdschriften. Jongeren kopen iets vaker dan gemiddeld concertkaartjes en hard- of software. Van alle leeftijdsgroepen kopen 25- tot 65-jarigen de meeste huishoudelijke apparaten bij webshops.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27096348/__Webshop_vervangt_apotheek_en_super__.html

Advertenties

Over olafwijman

Olaf Wijman (1959) is goed ingevoerd in de materie en gepokt en gemazeld als verkoper. In de wereld van medische hulpmiddelen en de zorg overziet hij alle facetten: de problemen maar vooral de oplossingen daarvan. Dankzij zijn brede werkervaring is hij zowel inhoudelijk als strategisch sterk. Hij is door de wol geverfd in sales, accountmanagement, salesmanagement, productkennis en –ontwikkeling en in educatie. Zijn kennis en werkervaring deed Olaf op bij grote spelers in de sector zoals Bauerfeind, Imgroma/Brocacef, Eli Lilly, Arion, Abena, King/Bunzl, Espria en Limatra. Maar hij kent de zorg ook uit eigen ervaring als verpleegkundige binnen diverse specialismen bij UMC St Radboud. Bovendien pionierde hij als een van de eerste ondernemers in de commerciële thuiszorg. De laatste jaren heeft Olaf als ad interim-adviseur binnen De Zorgmarkt zijn kennis enorm verbreed dankzij uiteenlopende succesvolle projecten (zoals Verzorgend Wassen), marketing en marktonderzoek, e-learning en innovaties in de basiszorg.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s