Opleiding voor zwaardere salesfuncties

Windesheim stoomt studenten klaar voor zwaardere salesfuncties

Als enige hogeschool in Nederland stoomt Windesheim studenten van verschillende opleidingen klaar voor een carrière in de sales.

Begin april hebben 22 studenten de specialisatieminor Sales & Accountmanagement succesvol afgerond. Bijzonder hieraan is dat Windesheim de enige hogeschool is die op dit niveau salesonderwijs verzorgt, zegt Eiso Bleeker. Bleeker is verenigingsmanager van SMA, de beroepsvereniging voor salesprofessionals waarmee de opleiding Commerciële Economie van Windesheim de minor drie jaar geleden heeft ontwikkeld. “Wij vinden het belangrijk dat het salesvak zich verder professionaliseert en wij hopen dat andere hogescholen het voorbeeld van Windesheim als initiator op dit vlak zullen volgen”, zegt Bleeker.

Meerwaarde voor bedrijven

De studenten die de minor hebben gevolgd, zijn zorgvuldig geselecteerd op salestalent en komen  van verschillende opleidingen:  Commerciële Economie, Small Business & Retailmanagement, Bedrijfskunde en zelfs Techniek. Gedurende twintig weken werken de studenten vier dagen per week in een salesfunctie bij gerenommeerde bedrijven als Zehnder, Unica, Leaseplan, ABN Amro en Payned.  Hilco Knul, verkoopdirecteur Zehnder: “Wij doen vanaf het begin mee.  Elk jaar heb wij onze salesafdeling, systemen en activiteiten kunnen professionaliseren vanuit de analyses en adviezen van de studenten. Daarnaast hebben de studenten als salespromotor vele groothandels bezocht met mooie verkoopresultaten. IJzersterk is dat Windesheim met gastdocenten en salescoaches werkt die dagelijks in de salespraktijk staan. Theorie en praktijk worden zo optimaal verbonden.”

Excellente Sales

Om studenten klaar te stomen voor zwaardere salesfuncties, heeft de opleiding Commerciële Economie van Windesheim een Excellente Salesroute ontwikkeld voor talentvolle, gemotiveerde studenten met een ‘salesdrive’. Kandidaten worden tijdens hun studie geselecteerd voor dit programma met een stevige theoretische basis en een hele reeks trainingen in verkoop- en gesprekstechnieken. Naast de minor Sales & Accountmanagement is ook de Dutch Student Sales Challenge, ontwikkeld in samenwerking met canon, een belangrijk onderdeel van deze route. De finale van deze prestigieuze saleswedstrijd, een zoektocht naar de beste salestalenten binnen het hbo, vindt later dit studiejaar plaats.

https://www.windesheim.nl/over-windesheim/persberichten/2016/april/windesheim-stoomt-studenten-klaar-voor-zwaardere-salesfuncties/

Advertenties

Over olafwijman

Olaf Wijman (1959) is goed ingevoerd in de materie en gepokt en gemazeld als verkoper. In de wereld van medische hulpmiddelen en de zorg overziet hij alle facetten: de problemen maar vooral de oplossingen daarvan. Dankzij zijn brede werkervaring is hij zowel inhoudelijk als strategisch sterk. Hij is door de wol geverfd in sales, accountmanagement, salesmanagement, productkennis en –ontwikkeling en in educatie. Zijn kennis en werkervaring deed Olaf op bij grote spelers in de sector zoals Bauerfeind, Imgroma/Brocacef, Eli Lilly, Arion, Abena, King/Bunzl, Espria en Limatra. Maar hij kent de zorg ook uit eigen ervaring als verpleegkundige binnen diverse specialismen bij UMC St Radboud. Bovendien pionierde hij als een van de eerste ondernemers in de commerciële thuiszorg. De laatste jaren heeft Olaf als ad interim-adviseur binnen De Zorgmarkt zijn kennis enorm verbreed dankzij uiteenlopende succesvolle projecten (zoals Verzorgend Wassen), marketing en marktonderzoek, e-learning en innovaties in de basiszorg.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s