Incontinentie-ondergoed toont zich voor het eerst op de catwalk

Slips en onderbroeken voor mannen en vrouwen die last hebben van incontinentie waren recent in wereldprimeur te bewonderen op een catwalk. Het Nieuw-Zeelandse merk Confitex vond het een goed idee om het taboe rond incontinentie te doorbreken door modellen met zijn bijzondere ondergoed aan de Nieuw-Zeelandse modeweek te laten deelnemen. Op het eerste zicht leek er niets bijzonders aan de modeshow die de modellen van Confitex in Nieuw-Zeeland gaven. De lingerie en het ondergoed die ze droegen leek op de producten van andere grote modemerken. Er was echter één klein verschil echter. Wie goed oplette zag dat de slips en onderbroeken van Confitex lichtjes dikker waren dan gebruikelijk.

Hi-Life

Dat komt omdat Confitex voor zijn collectie Hi-Life gebruik maakt van een speciale stof die sterk absorberend is. Zo slaagt het modemerk erin incontinentie-ondergoed te maken zonder in het textiel absorberende kussentjes te moeten verwerken. Hierdoor ziet het ondergoed er bijna normaal uit en hoopt Confitex het taboe op het dragen van het speciale textiel te helpen elimineren.

Volgens een recente studie zou de helft van de Amerikaanse vrouwen soms last hebben van incontinentie. Mark Davey, mede-oprichter van Confitex, geeft tegenover Cosmopolitan aan dat zijn bedrijf die markt wil bedienen.

“Mensen met incontinentie moeten van hun levensstijl, vrijheid en onafhankelijkheid kunnen genieten,” zegt hij. “Wij willen mensen datgene geven wat ze nodig hebben om buiten te komen en te kunnen doen wat ze willen doen.”

De onderbroeken en slips van het merk zijn beschikbaar in verschillende graden van absorptie. De lichtste slips kunnen ongeveer één theelepel vocht per keer absorberen, terwijl de dikkere varianten een opvangcapaciteit hebben van een halve tas.

Bron: http://www.express.be/sectors/nl/chemicals/incontinentie-ondergoed-toont-zich-voor-het-eerst-op-de-catwalk/215419.htm

Advertenties

Over olafwijman

Olaf Wijman (1959) is goed ingevoerd in de materie en gepokt en gemazeld als verkoper. In de wereld van medische hulpmiddelen en de zorg overziet hij alle facetten: de problemen maar vooral de oplossingen daarvan. Dankzij zijn brede werkervaring is hij zowel inhoudelijk als strategisch sterk. Hij is door de wol geverfd in sales, accountmanagement, salesmanagement, productkennis en –ontwikkeling en in educatie. Zijn kennis en werkervaring deed Olaf op bij grote spelers in de sector zoals Bauerfeind, Imgroma/Brocacef, Eli Lilly, Arion, Abena, King/Bunzl, Espria en Limatra. Maar hij kent de zorg ook uit eigen ervaring als verpleegkundige binnen diverse specialismen bij UMC St Radboud. Bovendien pionierde hij als een van de eerste ondernemers in de commerciële thuiszorg. De laatste jaren heeft Olaf als ad interim-adviseur binnen De Zorgmarkt zijn kennis enorm verbreed dankzij uiteenlopende succesvolle projecten (zoals Verzorgend Wassen), marketing en marktonderzoek, e-learning en innovaties in de basiszorg.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s