What’s in a name? Dan toch maar een nieuw visitekaartje?

Wat staat er op het visitekaartje van uw verkopers? Rayon Manager, Sales Manager, Sales Representative, Account Manager, Sales Consultant? Of nog mooier Medisch Commercieel Rayon Manager? Oké, voor veel verkopers (ook voor mij) was en is (voor mij niet meer) zo’n titel ook een stukje status.

Maar wat zegt zo’n titel dan? Volgens mij alleen maar dat uw verkopers de producten van uw bedrijf komen verkopen aan klanten en prospects.

En dat is nou net waar nog maar weinig klanten en prospects op zitten te wachten. ‘Klanten willen oplossingen waar ze plezier aan beleven of die hun ‘pijn’ wegnemen’ (citaat Jos Burgers). Wat als uw verkopers op hun visitekaartje laten zien dat ze zich graag in hun klanten en prospects verplaatsen, hen met plezier helpen en met hen meedenken? En dus hun titel veranderen in een belofte aan de klant. En dan zal moeten blijken dat de producten van uw bedrijf  de oplossing zijn die uw klanten en prospects zoeken.

Als u op zoek bent naar een nieuwe titel voor uw verkopers, dan kunt u mij inschakelen. Voor advies over titels die al op uw shortlist staan maar waar u nog over twijfelt. Of voor het bedenken van een nieuwe titel. Ik werk graag mee om tot een titel te komen waarmee uw bedrijf uw strategie waar kan maken.

Vriendelijke groet,

Olaf Wijman

Advertenties

Over olafwijman

Olaf Wijman (1959) is goed ingevoerd in de materie en gepokt en gemazeld als verkoper. In de wereld van medische hulpmiddelen en de zorg overziet hij alle facetten: de problemen maar vooral de oplossingen daarvan. Dankzij zijn brede werkervaring is hij zowel inhoudelijk als strategisch sterk. Hij is door de wol geverfd in sales, accountmanagement, salesmanagement, productkennis en –ontwikkeling en in educatie. Zijn kennis en werkervaring deed Olaf op bij grote spelers in de sector zoals Bauerfeind, Imgroma/Brocacef, Eli Lilly, Arion, Abena, King/Bunzl, Espria en Limatra. Maar hij kent de zorg ook uit eigen ervaring als verpleegkundige binnen diverse specialismen bij UMC St Radboud. Bovendien pionierde hij als een van de eerste ondernemers in de commerciële thuiszorg. De laatste jaren heeft Olaf als ad interim-adviseur binnen De Zorgmarkt zijn kennis enorm verbreed dankzij uiteenlopende succesvolle projecten (zoals Verzorgend Wassen), marketing en marktonderzoek, e-learning en innovaties in de basiszorg.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

Een reactie op What’s in a name? Dan toch maar een nieuw visitekaartje?

  1. Pingback: Wie wil er nu nog dat er ‘manager’ op zijn visitekaartje staat? :) | De Zorgmarkt

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s